Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Tři nejčastější chyby při obchodování

Tři nejčastější chyby při obchodování

 Obchodovat úspěšně, znamená dívat se kolem sebe a reagovat na svět kolem nás. No a ten se mění čím dál rychleji. Určitě jste si toho taky všimli. Poskládal jsem pěkně „do škatulky“ tři nejčastější chyby při obchodování a přidal k tomu čtyři prodejní tipy, které fungují úspěšným obchodníkům a podnikatelům.

1. Nejčastější chyby při představování svých služeb, aneb “Co zákazníky určitě nezaujme”:

  • Plevelná slova.

Patří sem všechny hlášky typu “Kvalitní servis” nebo “Náš zákazník, náš pán” anebo “Seriózní služby”. Ve snaze upoutat pozornost se tato sdělení propadají do typů sdělení, která pouze obtěžují. Obtěžují už jenom svojí existencí. Zákazník se z nich jednak nic nedozví, ale hlavně všechny věci jako “kvalitní servis” nebo “seriózní služby” jsou v dnešním světě natolik očekávané, že když je někdo začne používat, evokuje to na straně příjmce představy jako “Asi nemá nic zajímavého, když poukazuje na to, co je u ostatních samozřejmé”.

  • Chvástání typu “Jsem nejlepší v tomto oboru”.

Co tímto sdělením vysílá obchodník za signál? První, co příjemce takové zprávy napadne, jsou myšlenky jako “A kdo určuje, že právě on je ten nejlepší?”. Velmi rychle to jeho mysl vyhodnotí jako laciné chvástání, na které si nejde sáhnout. Fungující alternativou jsou adresné reference, o kterých se dozvíte o pár řádků níže.

  • Nabízím nejnižší cenu. Se mnou ušetříte.

Nejúspěšnější obchodníci nikdy neopírají svoje služby nebo zboží o nejnižší ceny. Všiměte si takových firem jako je Apple nebo Coca Cola. Apple úspěšně prodává nejdražší počítače a telefony na světě. A Coca Cola nejdražší limonádu. Vydělávají na tom balík peněz. Jsou úspěšní. Byli jste někdy na školení Ivo Tomana? Jeho kurzy nejsou levné. A lidé je kupují.

 

2. Co dělají úspěšní podnikatelé a obchodníci:

  • Odlišují se od davu

Způsobů, jak se odlišit, je celá řada. A jeden z nich je základním kamenem pomyslného piedestalu této technologie: Nesnažte se prodat svoje zboží nebo svoje služby, ale prodejte sebe sama. Svoji osobu, svojí značku.

  • Jsou srozumitelní

Žijeme v době informačního věku. Lidé jsou zahlceni informacemi a když něčemu nerozumí, jdou hledat jinam. Neztrácejí čas tím, že budou přemýšlet o tom, co jim vlastně chcete říct. Můj kamarád, Jirka Mazur, učí lidi podnikat na burze. Jeho kurzy taky nejsou levné a lidé je kupují. Jirka je mistr srozumitelnosti. Nikomu nedává zaručené a složité návody na zbohatnutí, ale pomáhá lidem pochopit základy podnikání na burze. Srozumitelným jazykem.

  • Dělají správné věci na internetu

Dá se dnes obchodovat bez internetu? Jde to! Pokud prodáváte zmrzlinu na Václaváku nebo máte obchod se suvenýry u Karlova mostu, nepotřebujete internet. Kolem Vás chodí davy lidí, kteří mají v kapse peníze a jsou připraveni je utratit. Pokud ovšem prodáváte jiné zboží nebo služby, roste Vám na internetu konkurence. A když u toho nebudete, je jenom otázkou času, kdy skončíte. Není otázkou jestli být na internetu, ale otázkou je co tam dělat

  • Pracují s referencemi

Neříkejte o sobě, že jste dobří. Nechte svoje zákazníky, aby to řekli za Vás a pomohli Vám to vykřičet do světa. Jedna z dobrých technik je požádat spokojeného zákazníka o referenci. Ať už po osobně, telefonicky nebo mailem. Hlavně mu ale potom pomožte tím, že jeho referenci zkrátíte do jedné nebo dvou vět, necháte si jí od něj odsouhlasit a umístíte jí na svůj web.

50% ho
tovo

10 dní aplikace zdarma

Na jaký e-mail Vám můžeme poslat přístup do aplikace?

(pokud e-mail s přístupy nedorazí do 5 minut, zkontrolujte také hromadnou a spam složku)