Pět tipů jak získat klienty
Otázku jak získat klienta si určitě pokládá každý finanční poradce. Všichni poradci procházejí různými školeními, která jim mají pomáhat najít odpověď na tuto bazální otázku a přesto se to většině finančních poradců nedaří. Čím to tedy je, když snad každé školení pro začínající poradce začíná právě tématem „Jak získat klienta“? Je to tím, že na všech školeních se dlouhá léta učily dokolečka ty samé věci: „Obejdi známé a až ti dojdou, tak telefonuj a nezapomeň si brát doporučení“.
Jestli tohle dělalo v naší malé zemi několik desítek tisíc poradců, tak je jasné, že to nemůže fungovat.
Jste-li finanční poradce, který svojí práci myslí vážně a chce se jí živit douhodobě, pak odpověď na otázku jak získat kienty najdete tady:
Pět tipů, jak získat klienty:
1. Neříkejte lidem to samé co ostatní. „Zlevním Vám pojistky. Udělám kontrolu Vašich smluv. Zpracuji Vám nezávazně finanční plán. Měl byste myslet na důchod. Měl byste si vytvářet rezervy“. Tak tohle říkají všichni. Najděte si svou originalitu.
2. Buďte expertem. Bud’te v něčem zatraceně dobří. V investicích nebo v hypotékách. V pojištění aut nebo v něčem jiném. Je to jedno, ale expertů, kteří umí všechno je plný trh. Nejúspěšnější poradci s největšími provizními obraty jsou specialisti. Experti na jednu oblast. A hledají synergie s jinými specialisty.
3. Mějte svůj vlastní web a budujte si e-mailovou databázi. Musíte být vidět na internetu. Tam se dneska získávají infromace, hledají experti a řeší problémy. A taky se tam obchoduje. Když tam nebudete, dáváte prostor ostatním.
4. Publikujte na svém webu nebo alespoň na blogu. Pravidelně pište články, které budou přitahovat pozornost spotřebitelů. Až budou potřebovat od někoho poradit, budete mezi subjekty, na které se budou obracet.
5. Pomáhejte. Pomáhejte. Pomáhejte. Mezi slovo prodávat a pomáhat patří rovnítko. Vypadá to takhle: PRODÁVAT = POMÁHAT. Prodejte lidem pojistku, kterou skutečně potřebují a pomáháte jim. Prodejte lidem pojistku, která je pro ně nevýhodná a o pomoci nemůže být řeč. Prodejte lidem spoření, které jim skutečně spoří a pomáháte jim. Prodejte lidem spoření s nesmyslně vysokými poplatky, které je připraví o peníze a o pomáhání nemůže bý řeč. Budou na vás naštvaní a nenechají si to pro sebe.
A než se do toho všeho pustíte, odpovězte si poctivě na tuto otázku: „Mám vůbec na to?“ Tuhle profesi nemůže dělat každý. Musíte být nadaný hned v několika oblastech: Máte radost ze setkávání s lidmi a z navazování nových známostí. Baví vás finace a baví vás obchodování. Jste dobrý společník. Máte podnikavého ducha.